ART & SCIENCE MEETING
GALERIA ZEWNĘTRZNA MIASTA GDAŃSKA
in out festival
GALERIA FOTOGRAFII
GALERIA FILMOWA
ŁAŹNIA LIVE
Bałtycka Biblioteka Cyfrowa
kwiecień 2024
PN WT ŚR CZ PT SB ND
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
    Szukaj tylko promocji   
Various Artists - IN PROGRESS VOLUME III
In Progress jest cyklem regularnych spotkań z eksperymentalną muzyką współczesną, z działaniami muzycznymi połączonymi często ze filmem i sztuką audiowizualną. Jest to projekt, który pozwala nie tylko posłuchać, ale i zrozumieć najnowsze trendy w muzyce polskiej i zagranicznej.
Projekt realizowany przez Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku od 2002 roku. Aktualnie jest jedynym w skali całej Polski, a kto wie czy nie jedynym w Europie Środkowej tego typu cyklem.
Głównym celem cyklu In Progress jest przybliżanie polskiej i, przede wszystkim, lokalnej publiczności wykonawców szeroko pojętej muzyki eksperymentalnej i awangardowej. Celem cyklu jest pokazanie artystów prezentujących różnorodne podejście do tworzenia dźwięku poprzez użycie tak różnorodnych źródeł dźwięku, jak śpiew oraz instrumenty akustyczne traktowane zarówno konwencjonalnie, jak i niestandardowo, instrumenty własnej konstrukcji, syntezatory modularne oraz szeroko pojęta technologia komputerowa wspierająca proces twórczy. Definicja muzyki eksperymentalnej pozwala na zarówno szerokie, jak i nietypowe użycie tych wszystkich środków wyrazu.
Niniejsza płyta jest trzecią częścią dokumentacji cyklu i zawiera poniższe nagrania:
1. Rutger Zuydervelt – Stay Tuned Łaźnia
2. TER – Unlock
3. K.Justka/Electr°cute – Live Excerpt
4. René Margraff – Uno
5. Ak Uki – Poprzednie
6. Hélène Breschand – Voices in the Gdańsk Wind
7. Mytrip – Chest Pain*
8. Mammoth Ulthana – Hybrid
9. Mothertape – Problem 4
10. Job Karma – Trees
11. Fabio Orsi – The White Wondering*
12. Olga Szymula – Rzeka zbiegająca się z inną
13. Mirt – XXXVII
14. Rongwrong – Śpiący młyn
Wszystkie nagrania, poza *, zostały zarejestrowane live podczas występów w ramach cyklu In Progress.

Zobacz szczegóły
Cena:20,00 zł
szt.szt.
Czym jest Gilbert & George ?
Książka jest tłumaczeniem tekstu z oryginalnej książki też przez nas oferowanej. Książka NIE ZAWIERA ilustracji.
Michael Bracewell stara się odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule książki, systematyzując wiedzę nabytą w trakcie swojej dwudziestoletniej znajomości z artystami. Jest on pierwszym pisarzem, który nawiązał bezpośrednią współpracę z Gilbertem & George’em, aby w pełni zrozumieć, dlaczego poświęcają całe swoje życie wyłącznie realizowaniu wizji sztuki, którą wymyślili pół wieku temu.
To, co ukazuje się kawałek po kawałku, to portret Gilberta i George'a jako dwóch mężczyzn, którzy są o wiele bardziej intensywni, dziwni, zdeterminowani i samotni niż sugeruje ich długoletni, publiczny wizerunek.
Książka jest tłumaczeniem angielskiej publikacji, bez zdjęć, pozwala dokładniej przyjrzeć się ich praktyce zawodowej i w szczery sposób przedstawia obraz Wschodniego Londynu, seks, sztukę wiktoriańską, nacjonalizm i męskość oraz wiele innych tematów.
„Gilbert i George to dwaj mężczyźni, którzy razem tworzą jednego artystę: Gilberta & George’a.
Wizją Gilberta & George’a jest ich sztuka, którą uosabiają. Gilbert & George to zatem
sztuka Gilberta & George’a. Sztuka Gilberta & George’a opiera się na uczuciach, a nie na intelekcie.
Gilbert & George to jedyny całkowicie współczesny i niezależny artysta-wizjoner. (…)”
Zobacz szczegóły
Cena:5,00 zł
szt.szt.
What is Gilbert & George?
Ta publikacja jest w j.angielskim. Tłumaczenie tekstu oferujemy w oddzielnej książce, lecz bez ilustracji.
Michael Bracewell stara się odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule książki, systematyzując wiedzę nabytą w trakcie swojej dwudziestoletniej znajomości z artystami. Jest on pierwszym pisarzem, który nawiązał bezpośrednią współpracę z Gilbertem & George’em, aby w pełni zrozumieć, dlaczego poświęcają całe swoje życie wyłącznie realizowaniu wizji sztuki, którą wymyślili pół wieku temu.
To, co ukazuje się kawałek po kawałku, to portret Gilberta i George'a jako dwóch mężczyzn, którzy są o wiele bardziej intensywni, dziwni, zdeterminowani i samotni niż sugeruje ich długoletni, publiczny wizerunek.
Książka uzupełniona ilustracjami wybranymi przez artystów, pozwala dokładniej przyjrzeć się ich praktyce zawodowej i w szczery sposób przedstawia obraz Wschodniego Londynu, seks, sztukę wiktoriańską, nacjonalizm i męskość oraz wiele innych tematów.
„Gilbert i George to dwaj mężczyźni, którzy razem tworzą jednego artystę: Gilberta & George’a.
Wizją Gilberta & George’a jest ich sztuka, którą uosabiają. Gilbert & George to zatem
sztuka Gilberta & George’a. Sztuka Gilberta & George’a opiera się na uczuciach, a nie na intelekcie.
Gilbert & George to jedyny całkowicie współczesny i niezależny artysta-wizjoner. (…)”
Michael Bracewell, „What is Gilbert & George?”, 2017, wyd. Heni Publishing, Londyn, str. 9; tłum.: Małgorzata Nowicka

Zobacz szczegóły
Cena:30,00 zł
szt.szt.
Julia Kurek Lucha Libre
Publikacja jest podsumowaniem projektu Julii Kurek „Lucha libre” opartego na na dwóch pobytach rezydencyjnych artystki w Meksyku. Prace powstałe w ramach rydencji zaprezentowane zostały w cyklu czterech wystaw w Mazowieckim Centrum Kultury „Elektrownia” w Radomiu, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, BWA Zielona Góra, Sosnowieckim Centrum Kultury. Każda z nich nosiła inny podtytuł i kładła nacisk na inny aspekt meksykańskiej rzeczywistości. Projekt „Lucha Libre” był swoistą opowieścią o Meksyku, próbą pokazania go z perspektywy emocji ulicy, lęków obecnych w meksykańskim społeczeństwie. Jej spojrzenie to spojrzenie z zewnątrz, artystka swoimi prawami upomina się o prawa człowieka, wolność słowa. Katalog jest dokumentacją wystaw, które się odbyły; znajdują się w nim także tekst przybliżający specyfikę sytuacji politycznej w Meksyku.Zobacz szczegóły
Cena:30,00 zł
szt.szt.
Poszerzenie świata Masaki Fujihata i sztuka hybrydycznych czasoprzestrzeni
Książka Poszerzanie świata. Masaki Fujihata i sztuka hybrydycznych czasoprzestrzeni pod redakcją Ryszarda W. Kluszczyńskiego eksploruje artystyczne i kulturowe konsekwencje rozwoju technologii poszerzonej rzeczywistości (augmented reality). Jej lektura proponuje refleksję nad płynną, niestabilną, nieustannie przeobrażającą się hybrydyczną rzeczywistością. Książka podąża w ślad za wystawą japońskiego artysty Masakiego Fujihaty Poszerzanie świata. W centrum zainteresowania książki znajduje się więc właśnie twórczość tego cenionego w świecie, innowacyjnego artysty wykorzystującego w pracy nowe technologie medialne. Twórczość Fujihaty łączy w sobie partycypacyjność, interaktywność, wirtualność, hybrydyczność, lokacyjność i mobilność – podstawowe właściwości współczesnej cyberkultury – a estetyka spotyka się w niej z poznawczą refleksją nad wykorzystywanymi technologiami i ich znaczeniem kulturowym. Rzeczywistość poszerzona była obecna w pracach Fujihaty już od początku lat 90. ubiegłego wieku, uzyskując w nich obecnie pozycję dominującą. Poszczególne rozdziały książki przygotowali: Dominique Cunin i Mayumi Okura, Anne-Marie Duget, Erkki Huhtamo, Ryszard W. Kluszczyński, Machiko Kusahara, Anna Nacher i Emilia Sosnowska.
Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Explozja zlewu vol. 2
„Explozja zlewu vol. 2" autorstwa Pawła Koñjo Konnaka – jednej z najbardziej barwnych postaci trójmiejskiej sceny artystycznej – przedstawia ostatnią dekadę polskiej popkultury. Książka jest zapisem wzlotów i upadków zarówno gwiazd estrady, jak i twórców alternatywy. Na ponad 500 stronach spotykają się tak kontrastowe postaci jak Michał Wiśniewski z zespołu Ich Troje i Robert Brylewski z Dezertera. Książka została wydana przez Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA.
Zobacz szczegóły
Cena:50,00 zł
szt.szt.
Imbalance
Katalog towarzyszący zbiorowej wystawie „Imbalance”, która odbyła się w CSW Łaźnia w 2017 roku. Ekspozycja kwestionowała nasze wyobrażenie Natury, wykazując, że dobrostan człowieka we wszystkich aspektach zależy – pośrednio lub bezpośrednio – od stopnia, w jakim uprzedmiotawia on otaczające go środowisko. „Imbalance” skłaniał do refleksji nad możliwością wytyczenia odwrotnego kierunku – ku upodmiotowieniu przyrody. Ponad 25 artystów, prezentowanych na wystawie, sięgnęło po pełne spektrum dyscyplin – od fotografii i wideo przez obrazy, rzeźby po instalacje – by uwidocznić skutki reżimu kapitalistycznego. Większość prac prezentowanych w ramach wystawy pochodziła z kolekcji MUSAC (Muzeum Sztuki Współczesnej Castilli i León). Zobacz szczegóły
Cena:29,00 zł
szt.szt.
Wodopój
Katalog towarzyszący indywidualnej wystawie Agnieszki Kalinowskiej pt. „Wodopój”, która miała miejsce na przełomie lata i jesieni 2016 w CSW Łaźnia 1 w 2016 roku. Agnieszka Kalinowska w swojej twórczości bada mechanizmy rządzące światem i funkcjonującymi w nim jednostkami ludzkimi. W wystawie „Wodopój” w CSW Łaźni artystka poddała analizie strategie niezbędne człowiekowi do przetrwania, odwiecznie odtwarzane schematy, których istnienie niczym dostęp do wody gwarantuje, pozornie, spokojną egzystencję. Na wystawie zaprezentowane zostały w większości nowe prace artystki. Ekspozycja zbudowana została wokół zagadnień wolności i zniewolenia.
Katalog zawiera esej holenderskiej krytyczki i teoretyczki kultury Mieke Bal oraz brytujskiego artysty i teoretyka Davida Rhodes.
Zobacz szczegóły
Cena:30,00 zł
szt.szt.
Zgiń i znów się przemień! Sztuka i nauka jako możliwość domniemana
Ta książka jest rezultatem wystawy oraz programu edukacyjnego o tym samym tytule, które miały miejsce w Centrum Sztuki Współczesnej “Łaźnia” na przełomie 2016/17 roku. Podstawowym celem tego opracowania jest przedstawienie, w jaki sposób artyści i filozofowie doszukują się granic środków wyrazu, wychodząc poza granice “widzialnego” i “obecnego”. Sztuka jawi nam się tutaj jako ogół praktyki twórczej, w której obok zastosowania najnowszych środków z XXI wieku – biomedycyny, IT oraz robotyki – niemałym jest udział elementów “nienaukowych”: intuicji, metafor i przypuszczeń. Rozważając naukowe i technologiczne możliwości modyfikacji człowieka, autorzy książki odnoszą się do przykładów różnych czynników realności, które unikając swojego czysto biologicznego określenia, wymagają od nas uświadomienia sobie stosunków panujących pomiędzy życiem i mnogością. Wśród takich czynników znajdują się: programowalna materia, formy symbiotyczne, oraz hybrydy, zmienianie się w automat oraz różnorodne przejawy przejściowego, anonimowego i nieokreślonego życia. Podstawowym badanym medium jest tu materia hybrydowa, a podstawową analizowaną kwestią – “żywy” aspekt, umiejętność wypowiadania się, zasób istniejących możliwości, które można odkryć, jeżeli znajdujesz się w tym “półżywym” wymiarze. Taki model przezwyciężania własnej “personologii” w sztuce w wymiarze Johanna Wolfganga Goethego brzmiała by następująco: “Stirb und Werde!” – Zgiń i znów się przemień, przejdź i bądź.

Artyści, którzy wzięli udział w wystawie: James Auger i Jimmy Loizeau (Wielka Brytania), Dmitry ::vtol:: Morozov (Rosja), Louise-Philippe Demers (Singapur), Where Dogs Run: Olga Inozemtseva, Natalia Grekhova, Alexey Korzukhin and Vladislav Bulatov (Rosja), Heather Dewey-Hagborg (USA), Pedro Lopes (Portugalia), Thomas Feuerstein (Austria), Verena Friedrich (Niemcy)

Autorzy esejów: Dmitry Bulatov (Rosja), Pier Luigi Capucci (Włochy), Dmitry Galkin (Rosja), Jens Hauser (Dania), Robert Mitchell (USA), Chris Salter (Kanada)

O redaktorze:
Dmitrij Bulatow jest kuratorem Narodowego Centrum Sztuki Współczesnej (Rosja). Jest dwukrotnym laureatem nagrody National Innovation Award for contemporary arts (2008 i 2013 r.) Oraz nominacji do Golden Nica w Prix Ars Electronica (Austria, 2014) w kategorii Visionary Pioneers of Media Art.
Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Patrick Tresset Rysy ludzkie i sztuka kreatywnych maszyn
Patrick Tresset podejmuje w swoich pracach dyskurs dotyczący twórczości i jej współczesnych, transhumanistycznych postaci. Rozważa kwestie przeobrażeń sztuki, uruchamia refleksję na temat strategii jej tworzenia, jak też i doświadczania. Z drugiej strony podejmuje problem miejsca, jakie w ludzkim świecie zajmują roboty i inne formy sztucznej inteligencji oraz przyszłości ich wzajemnych relacji.

Szczególna wartość i wyrafinowanie twórczości Patricka Tresseta wynika nie tylko ze statusu, jaki uzyskują jej wytwory – zarazem podmioty i przedmioty, dzieła i twórcy. Walory te biorą się również ze znamionującego ją hybrydycznego splotu różnych tendencji i rodzajów artystycznych, które spotykają się w jego dziele: rysunek, sztuka kinetyczna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuka generatywna, performance art, sztuka interaktywna, sztuka instalacji, konceptualizm – wyliczenie to nie jest jeszcze kompletne. Interakcje między nimi budują wewnętrzną dynamikę prac Tresseta, jako form sztuki hybrydycznej, odgrywając też istotną rolę w charakterystyce jej właściwości i ogólnej wymowy. Znaczenie jego sztuki wynika również ze skali i rangi problemów estetycznych, filozoficznych i społecznych, które wyławia i uczytelnia, bądź też prowokuje, stawia i poddaje rozważaniom, stając się w ten sposób ważną częścią współczesnych dyskursów artystycznonaukowych.Zobacz szczegóły
Cena:35,00 zł
szt.szt.
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska