Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
maj 2024
PN WT ŚR CZ PT SB ND
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Jasielski Przemysław
Polski artysta wizualny urodzony w 1970 roku.
 
Studiował w PWSSP w Poznaniu w Pracowni Rysunku prof. Jarosława Kozłowskiego i Pracowni Rzeźby prof. Jana Berdyszaka (1989-1994). Otrzymał dyplom w zakresie rzeźby i rysunku w 1994 roku.
 
Redefiniuje rzeczywistość tworząc obiekty, instalacje będące konsekwencją analiz zjawisk ponadnaturalnych i naturalnych. W swoich badaniach posługuje się metodami paranaukowymi wypracowanymi na gruncie fizyki, akustyki, optyki. Nie wystarczają mu jednak zwykłe obliczenia udowadniające założoną tezę. Konstruuje absurdalne konstrukcje, które są egzemplifikacją skomplikowanych obliczeń. Earthquake Control Unit (2004) to zbudowana przez Jasielskiego misterna konstrukcja, która odtwarzała bardzo niskie tony zarejestrowane podczas prawdziwego trzęsienia ziemi. Uruchamiający ją widzowie otrzymywali na chwilę władzę nad tym destrukcyjnym zjawiskiem. Earth Rotation Speed Control Unit (2003) służyła podnoszeniu pewnego określonego ciężaru na wysokość 3 metrów i pozwalała obsługującemu spowolnić czas obrotu kuli ziemskiej o mikro ułamek sekundy. Prace Jasielskiego są paradoksalnym spełnieniem marzeń o opanowaniu nieokiełznanej potęgi natury. To swoiste pejzaże zamknięte w ramach białego pudełka galerii.
 
W tym 2013 roku wziął udział w wystawie zbiorowej homeMADE. konstruowanie światów zastępczych - wizualnej narracji o przestrzeni prywatnej i przedmiotach w niej obecnych. Zaprezentowana praca Przemysława Jasielskiega, pt. Plantacja, to obiekt dostarczający najlepsze z możliwych, warunki dla egzystencji domowych roślin doniczkowych. Artysta kreuje przestrzeń ideału i utopii dla żywych form organicznych. Bazuje na zasadzie kontrastu świata zdominowanego przez technologię  i naturalnego habitatu.
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska