Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
maj 2024
PN WT ŚR CZ PT SB ND
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Razmi Anahita
Niemiecka artysta urodzona w 1981 roku w Hamburgu. Zajmuje się sztuką wideo, instalacjami artystycznymi i performansem. Jej prace dotykają problemów tożsamości, pamięci wizualnej, uwarunkowań politycznych i stereotypoów.
 
W 2014 roku artystka wzięła udział w wystawie Ściana, za którą coś/nic٭ się nie stało. Ekspozycja, pokazywana w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, dotyczyła interpretacji historycznych faktów i naszych oczekiwań wobec śladów wydarzeń. Osią prezentacji było zestawienie prac dwóch artystek: Magdaleny Mellin i Anahity Razmi. Pierwsza przedstawiała ścianę za którą nic się nie stało, druga ścianę za którą coś się wydarzyło.
 
Prace Anahity Razmi odwoływały się do najnowszej historii Iranu. Wideo White Wall Tehran powstało podczas podróży do Iranu w 2007 roku. Artystka została zatrzymana na ulicy, przez strażników rewolucji, podczas filmowania. Usunęli oni 27 sekund nagrania, filmując pustą ścianę w ich siedzibie, przy okazji jednak nagrywając dźwięki tła. Biała, pusta ściana stała się w projekcie metaforą pamięci. Projekt był pytaniem o prawdziwość zapamiętanych faktów.
 
Inne prace artystki zaprezentowane na wystawie, czyli: Roof Piece Teheran Up&Down with the USA także przywoływały wydarzenia z najnowszej historii Iranu. Pierwsza re-interpretowała wydarzenia, które miały miejsce podczas wyborów prezydenckich w 2009 roku. Druga przedstawiała graffiti ze stolicy państwa będące interpretacją relacji irańsko-amerykańskich.
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska